webshop piackutatás

Piackutatás

Hogy tudod felmérni, hogy milyen üzletbe érdemes belevágnod? Mielőtt komolyabb pénzt fektetnél egy vállalkozásba, legyen az egy webshop készlete, honlap készíttetése vagy egy fizikai üzlet megnyitása, érdemes piackutatást végezned. Ezt bízhatod egy profi cégre is, viszont az nagyon költséges lesz. Újabb blog bejegyzésünkben összefoglaljuk, hogy mit tudsz csinálni, ha magad kezded el a piackutatás.

A célod a piackutatásnál a releváns információk megszerzése. Ez történhet elsődleges (primer) és másodlagos információkból (szekunder). Mindenképp érdemes szekunder információgyűjtéssel kezdened, mert ezek az adatok rendelkezésre állnak, csak meg kell találnod őket. Használd a Google Trends adatait, nézd meg, hogy mennyire ciklikus a kereslet a termékedre. Üsd be a Google keresőjébe a terméked, máris látod a konkurenciád hirdetéseit, illetve hogy miket emelnek ki egy terméknél. Mekkora a verseny? Tudsz valamit jobban csinálni náluk? Mennyi lehet a profitjuk? Nézd meg az összes céget és elemezd ki őket. Miben erősek, mennyi az éves árbevételük, hányan és milyen emberek kedvelik a bejegyzéseiket.

Nézzünk néhány elsődleges információgyűjtést, ez pontosabb képet adhat, viszont költségesebb illetve időigényesebb. Rendelj néhány cégtől valamit, nézd meg, hogy kezelik a vásárlóikat. Csinálj egy landing oldalt és nézd meg, hogy hányan kattintanak egy hirdetésedre. A webshop logisztika is fontos kérdés. Kérj árajánlatokat szállításra, nehogy olyan terméket nézz ki aminek valamiért költséges lenne a szállítása, illetve ezt hajlandóak-e kifizetni a vásárlók.

Ha végigcsinálod ezeket a lépéseket biztos kapsz olyan információt amire eddig nem gondoltál, így a piackutatás csak előnyödre válhat, ne sajnáld rá az időt!