webshop üzemeltetés

Ellenőrző lépések webshopoknak

Eltérő tapasztalattal indítunk webshopot. Ez persze nem azt jelenti, hogy az lesz sikeres aki már évek óta csinálja. Sok múlik a lelkesedésen, hogy érezze a vásárlód, hogy szívből-lélekből csinálod. Ne legyen munka vagy azonnali értékesítés szaga a dolognak. Bár általában ez az elsődleges cél.

Első cikkünkben megpróbáljuk a teljesség igénye nélkül összeszedni a szerintünk fontos ellenőrzési pontokat, hogyha a lelkesedés meg is van, ne bukj el banális hibákon.

Mielőtt webshopot indítanál kezdj mindig az ötleted validálásával!

Nem kell piackutatónak lenni az alábbiakhoz. Üsd be a google-be a termék vagy szolgáltatás ötletedet. Azonnal látod, hogy hány cég foglalkozik hasonlóval. Ha új terméket vezetsz be győződj meg, hogy van-e érdeklődő (pl. landing oldal hirdetése). Ne ijedj meg a konkurenciától, ez azt jelenti, hogy van piaca a terméknek. Ilyenkor a feladatod, hogy jobban vagy máshogy csináld mint a konkurencia. Vedd sorba, hogy mik az előnyeid: termék, lokáció, tőke, idő, digitális tapasztalat? Csinálj egy kulcsszókutatást és nézd meg, hogy mennyiért lehet az adott szóra hirdetni. Számold ki, hogy mennyi marketing költséged várható körülbelül. Rendelj a konkurenciától vagy kérj árajánlatot. Elemezd ki, hogy miben erősek vagy gyengék. Nézd meg az éves árbevételüket, a honlapjuk látogatottságát. Ha már van webshopod, ezeket utólag is megcsinálhatod, csak előnyödre fog válni!

Oké, eldöntötted, hogy belevágsz. Kell egy név, logó, weboldal. Fontos a név, az ne legyen a huszadik semmitmondó (építs brandet). A logód legyen egyedi. A weboldalnál alap a https titkosítás (biztonságos fizetés + google előrébb sorol). Ne költs az elején sok pénzt honlapra, inkább wordpress vagy bérelhető webshop. Ha bejön az ötleted később javíthatsz rajta. Adatkezelési szabályzatot és ÁSZF-et viszont érdemes készíttetned. Automatizáld az weboldaladat, pl. analitka, online számlázóprogram. Állítsd be a követőkódokat a weboldaladon (facebook, google pixel). Tervezd meg az oldalaidat. Ne feledd, hogy értékesíteni akarsz, tehát az üdvözlünk a weboldalunkon köszöntés senkit sem fog érdekelni… Alapvető oldalak: főoldal, rólunk, termék/szolgáltatás, gyik, kapcsolat. SEO!!! Rakd tele a honlapodat a kulcsszókutatásból meghatározott szavakkal. A google keresőmotorját senki nem ismeri, de ami biztos fontos a kulcsszavak, látogatottság, elkattintások száma, social média.

El is érkeztünk a látogatók honlapodra tereléséhez. Ez történhet ingyen a SEO-val, közösségi média jelenléttel, de ez idő. Így az elején valószínűleg muszáj fizetned a google és facebook/instagram hirdetésekért. Optimalizáld ezeket, kérj ingyenes konzultáció a Google-től. Remarketing (ne vidd túlzásba = ismétlődés)! Offline csatornákat is biztos sokat ismersz. Ezekkel az a baj, hogy időigényes és kevésbé mérhető, mint egy jól összerakott honlap az online hirdetésekkel (konverzió).

Ha már vannak látogatóid, milyen az interakció, konverziós ráta? Mit csinálnak a látogatók a honlapodon? Mennyi időt töltenek el rajta? Mutasd meg néhány barátodnak a honlapodat és nézd meg, hogy mit csinálnak azon. Lehet ami neked egyértelmű, másnak nem. Mennyi visszatérő vásárlód van? Ha nem sok, miért? Termék jellegéből adódik vagy nem érzik úgy, hogy jól jártak?

Nézzük mi a helyzet webshop logisztika területén, mi történik ha beérkezett egy megrendelésed? Lehet nálad bankkártyával, utánvéttel fizetni? Van elég készleted? Ez mekkora tőkét igényel? Egyedi csomagolást használsz? Sérülhet a terméked? Hány nap alatt szállíttatod ki a terméked? Inkább alkalmazol egy olcsóbb futárcéget és kezeled a problémás vásárlókat? Átvállalsz a szállítási költségekből a nagyobb rendelésszám reményében? Mennyi idődbe kerül egy csomagot összeállítani és a címzettet felvinni a futárcég rendszerébe? Bevonsz-e egy webshop fulfillment céget? Tudod-e tartani a kapcsolatot a futárszolgálattal? Átvevőponton vagy otthon adod-e fel a megrendeléseket? Hogy kezeled a visszárukat?

Elég összetett dolog ez és még sok mindenről lehetne írni ebben a cikkben. Reméljük hasznos volt számodra és tudsz belőle használni néhány pontot!

Üdvözlettel,

A Webshop Pont csapata